Att se sitt mål

 
 
Börjar som ett frö som först bara har ett mål, att växa upp oavsett i vilken jord jag är sådd i.
  
 
Gör vad jag kan för att ta till mig näring och ljus. Jag ska växa upp och bli något.
 
 
 
Medan jag växer har jag mina förebilder framför mig. Ser hur ett lyckat exemplar ska se ut och förstår från början hur man ska se ut då man har lyckats.
 
 
Men på vägen mot det stora målet ser jag annat. Blommor som inte vill titta, mer än ner. 
 
 
Förstår då att det kan finnas andra mål än att få stå i rabatten och blomma i kapp med dem andra solarna.
Kan det vara att vara bredvid och hjälpa andra att nå sina mål? 
 
 
 
 
Dem som har den rätta blicken både ser och förstår att bakom varje solros finns det minst en målgörare, osynlig men kanske ändå lycklig för att dem nått sitt mål - att hjälpa andra med att blomma. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0