Time out

 
Vilken väg ska jag välja?
För jag måste välja förstår jag när tiden inte räcker till.
Har bredvid mig mina noveller, både dem som är skrivna och dem som ännu inte kommit ut från hjärnan.
Men dem står där och väntar för det är mycket lättare att blogga och fokus ligger varje vecka på nästa inlägg.
Därför väljer jag nu att ta en så kallad time out från Exsisto.
 
 
Men det är inte bara novellerna som ska få ta plats det här året. Det ska även de låtar som började med en text på ett papper och som har fått musik tackvare kollegan och vännen.
 
 
Låtarna är som mina barn, alla olika med olika förutsättningar och de behöver hjälp för att komma ut i världen.
Även det tar tid, att hjälpa dem att komma fram till de rätta personerna.
Allt detta för att jag vill att du som jag ska få lyssna på musik som gör en glad eller tröstad när livet just är livet.
 
 
Naturligtvis hoppas jag att ni ska sakna fredagsinläggen, men som tröst har jag kvar Bara lilla ja som ni kan komma till när ni vill.
Och räcker inte det så kan man alltid gå tillbaka och läsa tidigare inlägg. 
Hoppas att du har lika dåligt minne som jag. Tänkte nämligen: Har jag skrivit allt det här? 
Det har blivit 57 inlägg på ca ett år. Det betyder att jag är en lyckligt lottad person som kunnat prioritera bort det som inte känts lika viktigt som att skriva och som att ge mina läsare något nytt på bloggen.
 
Tack....
 
men glöm inte att tanken är en time out.
Om jag nu klarar det, för det här är det roligaste som finns.
 
och Kram
 
 
 
BakoMat
 Livets bröd är en skorpa (nov 2011)
 Ljugarbröd eller morotsbröd (nov 2011)
 Makroner på makaroner (dec 2011)
 Nu ska det bli andra bullar (jan 2012)
 Bloggskolan eller köttbulleskolan (april 2012)
 Nycklar till minnet (juni 2012)
 
 
 
 
 
 
 Dem olika vägarna bort från suget (sep 2012)
 
 Smörgåstårtan som måste vara god (dec 2012)
 Nässlan, en räddare vid vägen (maj 2012)
 
StickoVirk
 Jag är en garnoholick och stickolist (mars 2012)
 Det är smart att vara virkurell när man ska vara kulturell (mars 2012)
 På rät kurs framåt (maj 2012)
 Bara göra om och omoch om igen (juni 2012)
 Var det mormorsrutan eller granny squares som var först? (sep 2012)
 Varm i november och snart i december (nov 2012)
 
DiktavVikt
 Nobel får snart möta Tranströmer (dec 2011)
 Bakom löv som faller (nov 2011)
 Jag är död men du lever (dec 2011)
 Först när jag inte kan, vet jag vad ordet frihet är (juli 2012)
 Lyrik à la sonett på blankvers (jan 2012)
 Att hitta något annat (juni 2012)
 På eget spår (feb 2012)
 På väg bort och på vägtill (mars 2012)
KlokavBok
 Medan segern firades (dec 2011)
 Familjebygget (feb 2012)
 En kod från Elsa Beskow (mars2012)
 Fotboll är allt? (maj 2012)
 Att vara här där jag är och inte där jag inte är (aug 2012)
 
KommaHem
 Se på mig (nov 2011)
 Vart jag mi i världen vänder står ett gammalt skåp och sänder; Här är mitt liv (dec 2011)
 Jag är en sypall (jan 2012)
 Pricken över i´t (feb 2012)
 Snygg, stark och klädd för blåsväder (maj 2012)
 
TextavTänkt
 Varför heter bloggen Ex-sisto? (nov 2011)
 Agent SSk med rätt att lindra lidande (nov 2011)
 Varför just jag? (dec 2011)
 Jab jab upercut (jan 2012)
 Att träna psyket (feb 2012 
 Bara en fågel? (mars 2012)
 Bortjagad (mars 2012)
 Legenden som ska få dig att tänka: Vad kan jag göra? (april 2012)
 Trappan som tar dig upp till dig själv (april 2012)
 Att brinna i elden (april 2012)
 Förförd av treanglar (juni 2012)
 Att vara ett blåbär med eller utan blåbärsrensningsmaskin (sept 2012)
 Att se sitt mål (sep 2012)
 Att vara intelligent på mer än ett sätt (okt 2012)
 Var för dig din tavla? (okt 2012)
 Håll i, håll om, håll tyst (okt 2012) 
 På väg (okt 2012)
 Att andas (okt 2012)
 Dag för dag, blad för blad, sten för sten (nov 2012)
 Att hitta nyckeln till mitt bästa jag (nov 2012)
 Tomten i fönstret (dec 2012)
 Tänkt av text (dec 2012)
 När Gud hittade fram till människorna genom terapin (jan 2013)
 Bara ett skal (nov 2012)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mia! Du vet att jag kommer att sakna dig och din blogg MEN du gör helt rätt som prioriterar. Jag kommer självklart att besöka "baralillaja" men den får inte heller bli ett tvång för dig. Ser fram emot att höra dina låtar utvecklas. Förhoppningsvis hinner vi med någon fika också. Massor av kramar från din vän Pernilla

Svar: Blir rörd av dina ord. Jag kommer tillbaka :) Kram
Exsisto MammaMia

2013-01-12 @ 12:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0