Klart till halvklart är ett strålande väderomslag i sitt diktformat

 
Tro inte att det hjälper att bara vara bra.
Du ska vara bäst
och tänk att inte ens det kanske hjälper,
för att du ska bli publicerad.
Du måste ha kontakter och en hel del flyt 
 
 
precis som jag 
när jag får erbjudandet att läsa en diktbok som inte blivit antagen av något förlag.
 
 
Tidlösa dikter och hajku
som berättar hur det är att bara vara du
 
 
Nå kanske inte helt tidlöst,
men har ändå något som jag kan identifiera mig med
och får mig att tänka:
Det kan faktiskt vara jag.
 
FACEBOOK
Status i status
Jag lever och gör grejer
Ibland är jag snygg
 
 
 
Ord utan eko 
Ljudvågor som stammar
Långt ifrån stranden
 
 
Din arm nuddar min
En okysst kärlek spränger
Lågmäld explosion
 
 
Jag kör försiktigt
Det är minusgrader här
Halka inombords
 
Så det är klart att jag säger att den måste jag ha
så jag köper "boken" från författaren 
som jag inte fattar att förlagen inte vill ha.
 
 
Maria Pohl
Tryckt vid akademin Valand,
Göteborgs universitet 2013
ISBN 978-91-87125-06-5

RSS 2.0