När hjärtat slutar slå

 

Vad gör vi om ditt hjärta slutar slå?

 

 

 

Ja, då är jag väl död då

och då vill jag inte att någon bankar på

Är jag död så är jag död

och då vill jag inte att hjärtat börjar slå

 

Vad gör vi om ditt hjärta slutar slå?

 

Då vill jag leva ändå,

vill att ni börjar banka på

tills jag öppnar mitt förmak

och säger igen: Stig på

 

 

Enligt Sveriges jämställda lag

har alla rätt till ett hjärta som kan slå,

spelar ingen roll om jag är 

26 eller 92

 

 

 

Så ring 112

annars kan du bli anmäld

 för att du avvikit 

från rutinen.

Att som rutin låta alla hjärtan åter slå,

trots att döden tillhör livet

även de som fyllt 80+ och 92

 

 

 

Men livet går inte på ett enkelsidigt spår

där du kan välja själv 

vart du ska stiga av och på

 

 

 

Så vad gör vi när hjärtat slutar slå?

Får vi ta din hand  

utan att behöva banka på?

Ett hjärta som valt att sluta slå

och bara stängt om kammaren 

och sakta gått ifrån.

 
 
 

RSS 2.0