Dem olika vägarna från suget

 Sugen på något. Vet inte vad, men så kommer  jag på att det finns metoder för att slippa just suget. Hittar rätt kapitell i mindfulnessboken och läser:
 
 
 
Stanna upp (precis vad jag gjort)
Vad är det för känsla? (ingen aning)
Stanna kvar i känslan (okej)
Acceptera suget tills det släpper (accepterar suget men det släpper inte och kommer då på att det kanske finns ytterligare en metod) 
Att baka Lovisas muffins!
 
 
Du behöver:
 
150 gr smör
3 dl mjölk
skal av en citron (eller bär)
3 ägg
2 1/4 dl strösocker
1 1/2 tsk vaniljsocker
6 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 stor nypa salt
 
150 gr kallt smör
4 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 dl strösocker
 

1. 
Smält smöret, häll i mjölk och citronskal i kastrullen.
2. Vispa ägg och socker pösigt.
3. Rör ned smör-mjölk-citonblandningen i byttan med de uppvispade äggen.
4. Blanda i mjöl, bakpulver och salt i smeten.
5.Ta fram en ny bunke och knåpa ihop det kalla smöret, havregrynet, vetemjölet och sockret.
6. Pyttsa i smeten i muffinsformar och toppa med havregrynssmeten.
 
Grädda i 200 grader, 12-15 minuter i ugnens mitt

 
 
 
 
 Och när jag har bakat dessa goda muffins så har suget släppt (kan bero på att jag smakade lite på smeten). Tar med dem till jobbet för där ägnar vi oss åt symtomlindring, symtomlindring som även kan vara att lindra  suget till kaffet.

Kommentarer
Postat av: Helen

Mmmm vad gott. Jag har jobbat mot mitt sötsug i flera veckor nu men sista dagarna har jag accepterat suget o ätit just sånt där gott...Kram Helen.

Svar: Vi får trösta oss med att äkta socker är bättre än transfetter. Eller hur ska vi tänka? Kram tillbaka
Exsisto MammaMia

2012-09-28 @ 11:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0