På väg bort och på väg till



Jag lämnar skogen.
Jag lämnar huset.
Jag lämnar familjen, där dem är en mindre kvar.

Patienten har gått vidare.
Familjen ska gå vidare
och jag ska vidare.

Tom.
Behöver något som fyller på.
Sätter på radion.
Han heter James Morrison.
Jag känner texten.
Den är till mig,
men jag kan inte alla orden,
förstår att jag måste få dem översatta.
På väg bort och På väg till
fyller den mig till nästa möte
med dig, min nästa patient

 

 



När det är svart
Ta lite tid att hålla om dig själv
Ta lite tid att känna dig fram
Innan det är borta/förlorat

Du kommer inte släppa taget
Men ändå fortsätta falla
Kom ihåg hur du räddade mig nu
Från allt mitt, yeah


Och om den här är kärleken, bara känn den
Och om det här är livet, nå se det
Ser inte någon anledning att vara ensam, ensam, yeah
Jag låter dig inte gå


Säg orden, säg orden som om det inte fanns
Något annat
Slut dina ögon så kanske du tror
Att det finns en väg ut
Öppna upp, öppna upp ditt hjärta till mig nu
Låt allt rinna ut
Det finns inget jag inte orkar bära


Och om det här är kärleken, bara känn den
Och om det här livet, nå se det
Ser inte någon anledning att vara ensam, ensam, yeah
Jag låter dig inte gå

Om din himmel faller, ta min hand och håll den
Du behöver inte vara ensam, ensam, yeah
Jag låter dig inte gå

Och om du känner kärlekens flamma I kväll
Och du är för svag för att bära elden vidare
Och alla dina vänner du inte kan glömma
Försvinn
Jag kommer vara här alltid, för alltid hålla kvar


Och om det här är kärleken, bara känn den
Och om det här livet, nå se det
Ser inte någon anledning att vara ensam, ensam,
Jag låter dig inte gå

Om din himmel faller, ta min hand och håll den
Du behöver inte vara ensam, ensam, yeah
Jag låter dig inte gå

Jag låter dig inte gå, nej
Jag tillåter inte
Jag låter dig inte gå, nej
Jag tillåter inte
Jag låter dig inte gå, nej
Jag låter dig inte gå…


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låten med James Morrison är jättefin men faktum är att dina egna textrader innan är ännu finare. Tack för ännu ett underbart inlägg nu ser jag fram mot nästa. Kram Pernilla

2012-03-20 @ 17:14:05
Postat av: Lottiz

Du skriver så fint och verkligen passande text du "stötte" på.

2012-03-22 @ 09:53:49
URL: http://otizzfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0