Jab Jab, upercut, höger krok och där den satt!

                            

Visa lita aggresivitet säger min box-tränare när vi lyfter garden och ska boxas till.

Jag tänker på Niederman (Millenium) för att få fram min överlevnadsinstinkt, men det fungerar inte, eftersom jag förstår att nacken kommer att vara knäckt innan jag får upp nävarna.

                                                    

Jag tänker på Paulo Roberto, men jag tappar lusten då jag ser framför mig hur han kommer att hoppa undan med ett flin samtidigt som han skriker: Kom igen!

                          
                                 
Men så ser jag en svettig, osmidig och tungandad 43-åring i spegeln. Henne kan jag rå på och så får jag in flera kraftfulla slag, fyra i rad. 
                                             
                                                  
                                                                                                                
När jag sedan lyfter blicken och ser upp mot henne, möts jag av en lycklig min. Hon gillar visst också att boxas och hon är INTE knockad.

                                                   

                                                                          Foto: Edvin Hansson



                                                

Kommentarer
Postat av: Emelie

bra blogg !

2012-01-05 @ 20:26:55
Postat av: Majsan

Helt rätt inställning :-) Lev o Må Maria

2012-01-13 @ 18:19:48
Postat av: Johanna

Vad häftig du är, Ex-sisto Mia! Jag blir sugen på att hänga med och kolla. Kram

2012-01-17 @ 13:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0