Makroner på makaroner! Din klassresa?




Förstår att de som verkligen har lyckats i livet är de som har gjort en sk klassresa. Och vem vill inte lyckas och vem vill inte göra en resa?
Men genvägar har människan alltid hittat så även jag och jag tar genvägen genom köket. Nu är det slut med att baka bondkakor och skorpor. Nu är det makroner som ska bakas. Och så visar jag världen att jag är helt inne. För ni ser, det ska vara franskt precis som vi tyckte på 1700-talet.                                          








Sedan visar jag bilder på lyckade makroner bara så att ni förstår att jag nu tillhör en annan klass. Visst har jag lyckats! Och ni går väl på det, för här är ju bildbevisen!                   











För ni tror väl inte att jag berättar att jag fick slänga en dubbel sats med marängsmet och ni tror väl inte att jag har lust att visa alla kakor som sprack? Nej helst inte.




Men du kanske mår bra av att se att bakom varje framgångsrikt fat med makroner finns ett fat med misslyckade. Så lyssna på ett tips: Ta med lite makaroner och bondkakor som färdproviant för det kostar på att nå första klass.
Undrar du vad som hände sedan? Jag åkte tillbaka, insåg att dagens medelklass i bondesamhället har allt. Jag kan välja om jag ska läsa forskningsmetodik eller hugga ved, äta makroner eller koka makaroner. Jag har det bra i den klass jag är i!
Receptet hittar du på: www.receptcentralen.se
Tävlingsbidrag
http://trendenser.se/2012/april/tavla-och-vinn-en-kitchenaid-hjalp-mig-gora.html

Kommentarer
Postat av: Helen

De där godingarna skulle jag aldrig våga mig på att baka..Mm vad goda de såg ut. Tycker om din blogg Mia. Kram Helen

2011-12-15 @ 09:11:00
Postat av: Edvin

Är det verkligen du som har gjort dem där makronerna? Eller är det någon annan!!!!!!

2012-01-07 @ 13:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0